MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Yazılım Mühendisliği
Öğretim Programı
Bir dersin detaylı bilgilerini görüntüleyebilmek için (Örn : Amaçlar, Dersin Öğrenme Çıktıları , Ders İçeriği, Değerlendirme ve AKTS İş Yükü vb.) aşağıdaki tablodan ilgili dersin koduna tıklayınız.
1. Yıl Güz Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ENG 101 | İngilizcede Akademik Beceriler I | 2 | 2 | 3 | 3 | |
FENG 101 | Mühendislik Kültürünün Temelleri | 2 | 0 | 2 | 4 | |
IUE 100 | Oryantasyon ve Kariyer Planlama | 1 | 0 | 1 | 2 | |
MATH 153 | Genel Matematik I | 2 | 2 | 3 | 6 | |
PHYS 100 | Genel Fizik I | 2 | 2 | 3 | 6 | |
SE 115 | Programlamaya Giriş I | 2 | 2 | 3 | 6 | |
SFL 1013 | İkinci Yabancı Diller I | 2 | 2 | 3 | 3 | |
Toplam : | 30 |
1. Yıl Bahar Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ENG 102 | İngilizcede Akademik Beceriler II | 2 | 2 | 3 | 4 | |
FENG 102 | Mühendisliğe Giriş | 2 | 0 | 2 | 4 | |
MATH 154 | Genel Matematik II | 2 | 2 | 3 | 6 | |
PHYS 102 | Genel Fizik II | 2 | 2 | 3 | 6 | |
SE 116 | Programlamaya Giriş II | 2 | 2 | 3 | 6 | |
SFL 1024 | İkinci Yabancı Diller II | 2 | 2 | 3 | 4 | |
Toplam : | 30 |
2. Yıl Güz Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
CE 215 | Bilgisayar Bilimleri için Ayrık Matematik | 3 | 0 | 3 | 6 | |
CE 221 | Veri Yapıları ve Algoritmalar I | 3 | 2 | 4 | 7 | |
GBE 251 | Alan Dışı Disiplinler için Biyolojiye Giriş | 3 | 0 | 3 | 6 | |
HIST 100 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi | 4 | 0 | 4 | 4 | |
SE 209 | Yazılım Mühendisliği Kavramları | 3 | 0 | 3 | 3 | |
SFL 201 | İkinci Yabancı Diller III | 2 | 2 | 3 | 4 | |
Toplam : | 30 |
2. Yıl Bahar Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
CE 223 | Veri Tabanı Sistemleri | 3 | 2 | 4 | 7 | |
ENG 210 | Mühendisler için Teknik İngilizce | 3 | 0 | 3 | 4 | |
MATH 240 | Mühendisler için Olasılık | 3 | 0 | 3 | 6 | |
SE 216 | Yazılım Proje Yönetimi | 2 | 2 | 3 | 5 | |
SE 226 | İleri Programlama | 2 | 2 | 3 | 4 | |
SFL 202 | İkinci Yabancı Diller IV | 2 | 2 | 3 | 4 | |
Toplam : | 30 |
3. Yıl Güz Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 001 | Seçmeli Ders I | 3 | 0 | 3 | 5 | |
FENG 345 | Mühendisler için Sayısal Yöntemler I | 2 | 2 | 3 | 7 | |
MATH 250 | Mühendisler İçin Doğrusal Cebir | 3 | 0 | 3 | 6 | |
SE 321 | Yazılım Belirtim ve Tasarımı | 2 | 2 | 3 | 6 | |
SE 323 | Programlama Dilleri Kavramları | 2 | 2 | 3 | 6 | |
Toplam : | 30 |
3. Yıl Bahar Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
MATH 236 | Mühendislik İstatistiği | 3 | 0 | 3 | 6 | |
SE 311 | Yazılım Mimarisi | 2 | 2 | 3 | 7 | |
SE 322 | Yazılım Sınama ve Doğrulama | 2 | 2 | 3 | 6 | |
SE 375 | Sistem Programlama | 2 | 2 | 3 | 7 | |
TURK 100 | Türk Dili | 4 | 0 | 4 | 4 | |
Toplam : | 30 |
4. Yıl Güz Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 002 | Seçmeli Ders II | 3 | 0 | 3 | 5 | |
ELEC 003 | Seçmeli Ders III | 3 | 0 | 3 | 5 | |
ELEC 004 | Seçmeli Ders IV | 2 | 2 | 3 | 5 | |
FENG 497 | Çok Disiplinli Mühendislik Projeleri | 2 | 2 | 3 | 6 | |
POOL 003 | GED - Sosyal Bilimler A: İktisadi Bilimler | 3 | 0 | 3 | 4 | |
SEST 400 | Mühendislik Stajı (4 hafta) | 0 | 0 | 0 | 5 | |
Toplam : | 30 |
4. Yıl Bahar Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 005 | Seçmeli Ders V | 3 | 0 | 3 | 5 | |
ELEC 006 | Seçmeli Ders VI | 3 | 0 | 3 | 5 | |
ELEC 007 | Seçmeli Ders VII | 3 | 0 | 3 | 5 | |
FENG 498 | Mühendislik Bitirme Projesi | 0 | 6 | 3 | 6 | |
POOL 004 | GED - Sosyal Bilimler B: İnsan ve Toplum | 3 | 0 | 3 | 5 | |
POOL 006 | GED - Toplumsal Bilinç ve Etik Değerler | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Toplam : | 30 |
Seçmeli Dersler | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
CE 304 | İşletim Sistemleri Güvenliği | 2 | 2 | 3 | 5 | |
CE 315 | Otomata Kuramı ve Biçimsel Diller | 3 | 2 | 4 | 7 | |
CE 322 | Örüntü Tanıma | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 326 | Bilgisayar Ağları | 2 | 2 | 3 | 6 | |
CE 340 | Kriptografi ve Ağ Güvenliği | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 342 | Mikroişlemcilerin Temelleri | 2 | 2 | 3 | 6 | |
CE 345 | Otomatik Öğrenmeye Giriş | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 350 | Linux Araçları ve Kabuk Programlama | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 360 | Kablosuz İletişim | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 370 | Dağıtık Veri Tabanı Sistemleri | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 380 | Hesaplamalı Geometri | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 390 | Algoritma Analizi | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 395 | Otomatik Öğrenme Özel Konuları | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 401 | Algoritma Tasarımı | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 403 | Bilgisayar Mimarisi ve Organizasyon | 2 | 2 | 3 | 5 | |
CE 405 | Biyoenformatik için Programlama | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 407 | Bulut Bilişime Giriş | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 450 | Dağıtık Sistemler ve Paralel Hesaplama | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 455 | Derin Sinir Ağları | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 466 | Bilgisayarla Görme | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 470 | Yapay Sinir Ağlarına Giriş | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 475 | Otomatik Öğrenme Temelleri ve Uygulamaları | 2 | 2 | 3 | 7 | |
CE 476 | Müzik ve Bilgisayarlar | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 477 | Veri Bilimi | 3 | 0 | 3 | 5 | |
CE 490 | Dijital Görüntü İşlemeye Giriş | 3 | 0 | 3 | 5 | |
EEE 242 | Sayısal Tasarım | 2 | 2 | 3 | 5 | |
IE 337 | Endüstride Benzetim Uygulamaları | 2 | 2 | 3 | 6 | |
IE 338 | İmalat Sistemlerinde Rassal Modeller | 3 | 0 | 3 | 6 | |
IE 372 | Proje Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 5 | |
IE 375 | Finansal Mühendislik | 3 | 0 | 3 | 5 | |
MATH 485 | Veri Analizi | 3 | 0 | 3 | 8 | |
SE 204 | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 306 | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | 2 | 2 | 3 | 5 | |
SE 307 | Nesnel Tabanlı Programlamanın Kavramları | 2 | 2 | 3 | 7 | |
SE 310 | İleri C++: Şablonlar ve Soysal Programlama | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 313 | Bilgisayar Grafiği | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 320 | Bilgisayar Oyunlarına Giriş | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 330 | İleri Düzeyde Oyun Geliştirme | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 344 | Yazılım Testi | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 350 | Oyun Tasarımı | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 352 | Bilgisayar Oyunlarında Ağ Programlama | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 354 | Bilgisayar Oyunlarında Yapay Zeka | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 355 | Mobil Oyun Geliştirme | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 360 | Yazılım Geliştirmede İlerlemeler | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 362 | Sunucu-Taraflı Skript Dilleri | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 370 | Web Servisleri Programlaması | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 380 | Mobil Uygulama Geliştirme | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 390 | Mobil Cihazlar için Yazılım Mühendisliği | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 410 | Yazılım Çerçevesi Uygulamaları | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 420 | Yapay Zeka ve Uzman Sistemler | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 431 | Bilgisayar Oyunlarında 3B Modelleme | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 432 | Bilgisayar Oyunlarında 3B Animasyon | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 460 | Yazılım Ölçümü | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 470 | Yazılım Bakımı | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 480 | İstemci-Taraflı Skript Dilleri | 3 | 0 | 3 | 5 | |
SE 482 | E-iş: Yönetim, Güvenlik, Pazarlama | 3 | 0 | 3 | 5 |
Diğer Notlar |
Mezun olabilmek için toplamda 240 ECTS'lik ders alınması gerekmektedir. Bölüm öğrencileri toplam 240 ECTS'yi sağlayacak şekilde GED ve seçmeli derslerini tamamlamalıdırlar. Aksi halde programdan mezun olabilmek için geçerli koşulları yerine getirmemiş kabul edileceklerdir. Teknik Seçmeli Derslerle İlgili Önemli Açıklamalar Yazılım Mühendisliği öğretim planında 7 adet teknik seçmeli ders bulunmaktadır. Bu dersler "Seçmeli Dersler" listesinde yer alan derslerden seçilmelidir. Listede bulunmayan dersler teknik seçmeli olarak sayılmaz. GED Dersleriyle İlgili Önemli Açıklamalar Yazılım Mühendisliği Bölümü öğrencileri mezun olabilmek için 3 adet GED (Genel Eğitim) dersi almakla yükümlüdür.
havuzundan alınmalıdır. |
Engeliniz nedeni ile bu dersler için desteğe ihtiyaç duyuyorsanız Engelli Destek Birimi'ne başvurunuz. İletişim; engelsiz@ieu.edu.tr |
HABER |TÜM HABERLER
broadAngle İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde
Amerika ve İzmir’de faaliyet gösteren yazılım firmalarından broadAngle’ın kurucu ortağı ve CEO’su Garrison Atkisson ile bölümümüz mezunu yazılım mühendisi Ayber Zeray üniversitemizde