broadAngle İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde
Amerika ve İzmir’de faaliyet gösteren yazılım firmalarından broadAngle’ın kurucu ortağı ve CEO’su Garrison Atkisson ile bölümümüz mezunu yazılım mühendisi Ayber ...
Dersin Adı |
Bilgisayar Oyunlarında Yapay Zeka
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SE 354
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri yapay zekanın genel konseptleri ile tanıştırmak, ve onlara yapay zekada kullandıkları belirli algoritmaları bilgisayar oyunlarına entegre etmeleri konusunda tecrübe aktarmaktır. Bu dersin konuları rastsal sayılara giriş, oyun ağaçları, hareket algoritmaları, yol bulma, karar verme, belirsizliği modelleme, taktik ve stratejik yapay zeka ve öğrenme olarak özetlenebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler bilgisayar oyunlarında çok kullanılan yapay zeka algoritmalarını teorik olarak öğrenme ve bu teorik bilgileri pratikte geliştirdikleri oyunlara aktarma şansı bulacaklardır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Introduction, Game AI, Random Numbers | Course book Ch 1-2 | |
2 | Kinematic Movement | Course Book Ch 3 | |
3 | Steering Behaviors | Course Book Ch 3 | |
4 | Pathfinding | Course Book Ch 4 | |
5 | Project Meeting | ||
6 | Decision Making I | Course Book Ch 5 | |
7 | Decision Making II | Course Book Ch 5 | |
8 | Midterm | ||
9 | Tactical and Strategic AI | Course Book Ch 6 | |
10 | Learning I | Course Book Ch 7 | |
11 | Learning II | Course Book Ch 7 | |
12 | Project Meeting | ||
13 | Board Games | Course Book Ch 8 | |
14 | Supporting Technologies | Course Book Ch 9-11 | |
15 | Project presentations | ||
16 | Review of the Semester |
Ders Kitabı | Artificial Intelligence for Games, Ian Millington and John Funge. Morgan Kaufmann, 2. Edition. ISBN 0123747317 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Programming Game AI by Example, Mat Buckland, Wordware Publishing, ISBN 1556220782 Ders yansıları ve internet kaynakları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje |
1
|
30
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
150
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
1 |
Matematik |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Fen bilimleri |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Temel mühendislik |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Bilgisayarla hesaplama |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
İlgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Problem Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi* |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Mühendislik Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
1 |
Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Teknik ve Araçların Kullanımı: Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Araştırma ve İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
1 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Deney tasarlama |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye,sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
1 |
Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; (FENG101) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (FENG101) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Etik Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. (FENG101) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
1 |
Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Bireysel ve Takım Çalışması: Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
1 |
Sözlü (ENGxxx) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (ENGxxx) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Proje Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
1 |
Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; (FENG497-FENG498) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. (FENG101) |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Yaşam Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Amerika ve İzmir’de faaliyet gösteren yazılım firmalarından broadAngle’ın kurucu ortağı ve CEO’su Garrison Atkisson ile bölümümüz mezunu yazılım mühendisi Ayber ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..