
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Yazılım Mühendisliği
GEET 312 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kadın Hakları Hareketinin Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEET 312
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kadın hakları hareketinin tarihini inceler ve 20. ve 21. yüzyıllarda kadınların hakları mücadelesini analiz eder. Kadın hakları hareketinin nasıl başladığı, evrimleştiği ve farklı kadın grupları arasındaki bölündüğünü anlamak için tarihsel bir analiz kullanılacaktır. Türkiye'de kadın hakları hareketinin tarihi üzerine özel bir vurgu yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, 20. ve 21. yüzyılın kadın hakları hareketlerini farklı feminizm dalgalarını karşılaştırarak anlatmayı amaçlamaktadır. Birleşmiş Milletler başta olmak üzere uluslararası örgütlerin katkısı daha ayrıntılı bir şekilde ele alınacak ve Türkiye'de kadın hakları hareketine özel bir vurgu yapılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Bell hooks,Feminism is for Everybody, Pluto Press 2000 (Ch. 1 Feminist Politics, p. 1-7) |
2 | Erken Dönem Feminizm | Sarah Gamble, The Routledge Companion to Feminism and Postfeminism, p. 3-15 |
3 | Birinci Dalga Feminizme Giriş | Mary Wollestonecraft, A Vindication of the Rights of Women Estelle B. Freedman, The Essential Feminist Reader, chapter on John Stuart Mill, p. 73-85 Sarah Gamble, The Routledge Companion to Feminism and Postfeminism, p. 16-28 |
4 | Birinci Dalga Feminizm ve Seçme ve Seçilme Hakkı Hareketi | First Wave Feminism and the Suffrage Movement Finnegan, Margaret. 1999. Selling Suffrage. New York, NY: Columbia University Press. Estelle B. Freedman, The Essential Feminist Reader, chapter on Susan B. Anthony, p. 85-92 Estelle B. Freedman, The Essential Feminist Reader, chapter on Emma Golman, p. 168-175 Estelle B. Freedman, The Essential Feminist Reader, chapter on Emmeline Pankhurst, p. 192-199 |
5 | Film Gösterimi: Demir Çeneli Melekler | |
6 | Birinci Dalga Uluslararası Kadın Hareketi ve Savaş Karşıtı Hareket | Rupp, Leila. 1997. Worlds of Women. Princeton, NJ: Princeton University Press. Cythia Cockburn, From Where We Stand, Zed Books, 2007 |
7 | Film Gösterimi: Suffragette | |
8 | İkinci Dalga Feminizm | Sarah Gamble, The Routledge Companion to Feminism and Postfeminism, Chapter 3, p. 29-42 Simone de Beauvoir, The Second Sex, Vintage Books, 1989 Betty Friedan, The Feminine Mystique (50th Anniversary Edition), W.W. Norton, 2015 |
9 | Arasınav | |
10 | Üçüncü Dalga Feminizm | Sarah Gamble, The Routledge Companion to Feminism and Postfeminism, Chapter 4, p. 43-54 Estelle B. Freedman, The Essential Feminist Reader, chapter on Rebecca Walker, p. 397-402 Astrid Henry, Not My Mother’s Sister Gillis et al, Third Wave Feminism, A Critical Exploration, Indiana University Press, 2004 |
11 | Birleşmiş Milletler Kadın Konferansları | Meyer and Prugl |
12 | Toplumsal Cinsiyet ve Devlet | Meyer and Prugl, Chp. 1, Lorber, Judith. Paradoxes of Gender, New Haven: Yale University Press, 1994. |
13 | Dördüncü Dalga Feminizm? / Feminizmde Güncel Konular | Kira Cochrane, All the Rebel Women: The Rise of the Fourth Wave of Feminism |
14 | Gelişmekte Olan Dünyada Feminizm | Sarah Gamble, The Routledge Companion to Feminism and Postfeminism, Chapter 6, p. 66-79 |
15 | Türkiye’de Kadın Hareketinin Tarihi | Serpil Çakır, Osmanlı Kadın Hareketi, Metis Yayınları, 2010 Serpil Sancar, Türk Modernleşmesinin Cinsiyeti, İletişim Yayınları, (4. Baskı), 2017 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Enloe, Cynthia. Bananas, Beaches and Bases, University of California Press De Beauvoir, Simone. The Second Sex, Vintage Books Lorber, Judith. Paradoxes of Gender, New Haven: Yale University Press, 1994. Meyer, Mary K. And Elisabeth Prugl. Gender Politics in Global Governance, New York: Rowman and Littleford Publishers, 1999. Corrin, Chris. Feminist Perspectives on Politics, London: Pearson Prentice Hall, 1999. Freedman, Estelle, ed., The Essential Feminist Reader, New York: Modern Library Classics Edition, 2007 Gamble, Sarah, ed., The Routledge Companion to Feminism and Postfeminism, London: Routledge, 2001 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
0
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Bilgisayar Bilimleri ve Yazılım Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Yazılım Mühendisliği problemlerinde kullanır. |
|||||
2 | Karmaşık Yazılım Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|||||
3 | Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar, gerçekleştirir, sınar, doğrular, raporlar, ölçer ve bakımını yapar; bu amaçla modern yöntemleri uygular. |
|||||
4 | Yazılım Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|||||
5 | Yazılım Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | Yazılım Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Mühendislik ve Yazılım uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik ve yazılım çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Yazılım Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Yazılım Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest