MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Yazılım Mühendisliği
SPN 301 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İspanyolca V
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SPN 301
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İspanyolca
|
|||||||
Dersin Türü |
İkinci Yabancı Dil
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında B1 düzeyinde dil becerilerini geliştirmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencileri iş görüşmeleri, meslekler, ilanlar, turizm, sağlık, media iletişim araçları gibi konuları ifade etmeye hazırlamak için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Geçen dönemin tekrarı Genel tekrar Ünite 0: Hangi jenerasyon? #benböyleyim | ¡Genial! B1.1 Ünite 0 Kelime tekrarı: İş, yemek, eğitim, aile, boş zaman vb. Geniş ve geçmiş zamanlarda kullanılan fiillerin tekrarı.. |
2 | Ünite 1: ‘Gerçekten mi? Hadi canım!’ Haberleri okumak ve yorumlamak. Sahte haberleri okumak ve tepki vermek. | ¡Genial! B1.1 Ünite 1 Ülkende gerçekleşen en son haberler nelerdir? İnternet araştırması : https://elpais.com/ https://www.20minutos.es/ |
3 | Ünite 1: ‘Gerçekten mi? Hadi canım!’ Geçmiş zaman yapıları : Yakın geçmiş, Geçmiş, Geçmiş zamanın hikayesi Medya iletişim araçları ile iglili kelimeler. | ¡Genial! B1.1 Ünite 1 Geçmiş zamanların tekrarı: https://profevio.wordpress.com/2017/09/21/usos-y-formas-de-los-tiempos-del-pasado-repaso/ |
4 | Ünite 1: ‘Gerçekten mi? Hadi canım!’ Radyo veya podcastlerden haber dinlemek. Hızlı yayılan videolar. Sağlıkla ilgili kelimeler. | ¡Genial! B1.1 Ünite 1 İspanyol radyo kanalından haberleri dinlemek. https://www.rtve.es/radio// |
5 | Ünite 1: ‘Gerçekten mi? Hadi canım!’ Kısa film ‘’ Zincir’’ Kültür : Panama`nın yıldızı | ¡Genial! B1.1 Ünite 1 İspanya ve Latin Amerika gazeteleri. https://www.laestrella.com.pa/ |
6 | Ünite 2 : ‘’Peki ya sen ? Çalışmak için mi yaşıyorsun?’’ İş ve iş hayatı ile ilgili bilgiler. | ¡Genial! B1.1 Ünite 2 InfoJobs’ta iş fırsatlarını araştırın: Avrupa'daki ilk özel sektöre ait kariyer ağı ve İnternet'teki en popüler sitelerden biri. https://www.infojobs.net// |
7 | Ünite 2 :’’ Peki ya sen ? Çalışmak için mi yaşıyorsun?’’ İş görüşmeleri. Özgeçmiş ve ön yazı yazmak. | ¡Genial! B1.1 Ünite 2 İnternet ortamında birçok ücretsiz CV şablonu olduğunu biliyor muydunuz? İnternette araştırma yapın ve profilinize uyan birkaçını seçin |
8 | Ünite 2 : ‘’Peki ya sen ? Çalışmak için mi yaşıyorsun?’’ Geniş ve geçmiş zaman kalıplarında Sözlü ifadeler (+ ulaç ve çekimsiz fiil) Ödev | ¡Genial! B1.1 Ünite 2 İspanyolca fiil dizilimlerini ve kalıpları öğrenin. https://www.youtube.com/watch?v=zC6WpexqiZU |
9 | Ünite 2 : ‘’Peki ya sen? Çalışmak için mi yaşıyorsun?’’ Kısa film: ‘Söylenecek başka bir şey’. Kültür: Nikaragua, volkanik dağların ve göllerin ülkesi. | ¡Genial! B1.1 Ünite 2 İzleyin ve Nikaragua hakkında daha fazla şey öğrenin. https://www.visitnicaragua.us/ |
10 | Ünite 3: ‘’Mahallem satılık değildir’’ Bazı bağlaçların anlamları ve kullanımı Üstünlük belirteçleri. | ¡Genial! B1.1 Ünite 3 Dünyada yaşanacak en iyi şehirler hangileridir? Oku ve bul: https://www.muynegociosyeconomia.es/la-buena-vida/fotos/las-10-mejores-ciudades-para-vivir-711582802756 k |
11 | Ünite 3: ‘’Mahallem satılık değildir’’ Turizmfobisi ve turizmde devamlılık. Turizmle ilgili kelimeler. (-mişli geçmiş zamanın hikayesi) | ¡Genial! B1.1 Ünite 3 Venedik sendromu.İzleyin ve yansıtın https://www.youtube.com/watch?v=K9obLAdWmSw |
12 | Ünite 3: ‘’Mahallem satılık değildir’’ Ev ve daire kiralamak ve satın almak. Günlük objelerle ilgili kelime bilgisi. İspanyol alışkanlıkları. ‘’SE’’ kalıbı ile edilgen yapıları ifade etmek. Sunum | ¡Genial! B1.1 Ünite 3 Bu siteden bilgi edinin: https://www.idealista.com/ |
13 | Ünite 3: ‘’Mahallem satılık değildir’’ Kısa film: ‘’Estaban Torres’’ Kültür : Uruguay (Yaşlı Şehir) | ¡Genial! B1.1 Ünite 3 E.Galeano kimdir? Yazarın kitaplarından birini türkçe okumak istermiydin? https://www.kitapyurdu.com/yazar/eduardo-galeano/7846.html |
14 | Sözlu Sınav | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavları |
Ders Kitabı | ¡Genial! B1.1 Curso de español; Yazrları: Adelaida Martín Bosque, María del Carmen Méndez Santos, Nitzia Tudela Capdevila; ISBN: 978-84-15299-37-0 enClave-ELE, Spain 2020 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital öğrenci kitabı - Blinklearning Diccionario de la Real Academia Española: https://www.rae.es/ WordReference |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
-
|
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
0
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
7
|
7
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
7
|
7
|
Proje |
-
|
0
|
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
8
|
8
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
0
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
112
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Bilgisayar Bilimleri ve Yazılım Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Yazılım Mühendisliği problemlerinde kullanır. |
|||||
2 | Karmaşık Yazılım Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|||||
3 | Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar, gerçekleştirir, sınar, doğrular, raporlar, ölçer ve bakımını yapar; bu amaçla modern yöntemleri uygular. |
|||||
4 | Yazılım Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|||||
5 | Yazılım Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | Yazılım Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
X | ||||
8 | Mühendislik ve Yazılım uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik ve yazılım çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Yazılım Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Yazılım Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest